rekrut

Aktualności

Międzynarodowy Dzień Strażaka

4 maja ochchodzimy Międzynarodowy Dzień Strażaka. Tego dnia dzieci z grupy ,,Krasnoludki" mogły dowiedzieć się kilku ciekawostek związanych z pracą Straży Pożarnej. Nie obyło się bez zabaw tematycznych, podczas których każdy choć na chwilę mógł zostać dzielnym stażakiem, następnie podczas zabawy plastycznej przedszkolaki ,,gasiły pożar" rozdmuchując krople farby za pomocą słomki do napojów.

 

Kształtowanie postaw patriotycznych

 

W piątek dominowały w naszym przedszkolu barwy bieli i czerwieni. Krasnoludki wykonały tego dnia piękną pracę plastyczną pt. ,,Orzeł biały”. Następnie dzieci uczestniczyły w pokazie mody patriotycznej zorganizowanym w ramach projektu pt. ,,Piękna Nasza Polska Cała”. Rozmawialiśmy również o początkach naszego kraju na podstawie legendy o Lechu, Czechu i Rusie. A na zakończenie dzieci malowały palcami flagę Polski, aby przygotować się na dzień flagi, który obchodzimy 2 maja. Wszystkie te działania bez wątpienia sprzyjały kształtowaniu tożsamości narodowej i poczucia dumy z bycia Polakiem.

 

 

15.04.2021-czwartek

Dzień dobry,

przesyłam propozycje zabaw w ramach dzisiejszych zajęć.  

Kochane Krasnoludki na pewno świetnie sobie poradzicie ;)

 

1. Zagadki słuchowe ,,Jaki to instrument?”

Spróbujecie odgadnąć, który z instrumentów wydaje dany dźwięk.

 

I wariant

Rodzic nie pokazuje dziecku filmiku, a jedynie włącza dźwięk. Dziecko stara się odgadnąć wyłącznie ze słuchu, jeśli okaże się to za trudne dajamy mu kolejną szansę tym razem pokazując propozycje wyświetlane na filmiku/ bądź udzielając wskazówki np. Jak myślisz czy to była: trąbka, gitara czy perkusja?

 

II wariant

Pokazujemy dziecku ilustracje instrumentów wyświetlane na filmiku. Dziecko słysząc dźwięk instrumentu, wybiera odpowiedź z trzech propozycji przedstawionych na nagraniu.

 

Link do zagadek:

https://www.youtube.com/watch?v=FwkAnAZo_zM

 

2. ,,Magiczne słowa”- zabawa dydaktyczna

Rodzic przedstawia dziecku sytuacje, a dziecko ma określić jakich kulturalnych/magicznych słów należy użyć .

 

Co mówi dziecko, gdy wchodzi do szatni w przedszkolu?

Co mówimy, gdy wychodzimy z przedszkola?

Co mówimy, gdy prosimy o dokładkę obiadu?

Co mówimy, gdy dostaniemy ciastko?”

Co mówimy, gdy koleżanka lub kolega częstuje nas ?

Co mówimy, gdy kogoś niechcący popchniemy?

Co mówimy, gdy musimy komuś przerwać rozmowę ,żeby poinformować o czymś ważnym?

 

3.      Zabawa ruchowo-spostrzegawcza

Rodzic wspólnie z dzieckiem ustala do każdego słowa gest. Następnie dziecko porusza się w rytm muzyki, gdy muzyka cichnie słucha hasła wypowiedzianego przez rodzica np. dziękuje i wykonuje przypisany do niego gest np. dziękuję – podajcie sobie dłoń, przepraszam – przytulcie się, proszę – wskaż ręką.

 

4.       Na koniec zapraszam do wykonania karty pracy.  Dokończcie kolorowanie balonów według wzoru.