W czerwcu wybieramy się z kotem Georgem na wakacje. Powatrzamy z kotkiem już poznane słowa, gdy pakuje torbę, biegnie do taxówki czy leci samolotem. Cele zajęć: przypomnienie już poznanego słownictwa: t-shirt, shoes, pants, plane oraz poznanie nowych słów: holiday- wakacje, airport – lotnisko, ticket – bilet, bag – torba.
Przebieg zajęć:
- Wprowadzenie: (pre - story activities)
- „Helo, how are you” – piosenka powitalna
- Rymowanka: Shh! Shh! (kładziemy palec na ustach)
It’s story time. It’s story time. (otwieramy dłonie w geście otwierania książki)
Shh! Shh! (kładziemy palec na ustach)
It’s story time today. (otwieramy dłonie w geście otwierania książki)
(Kurs języka angielskiego dla przedszkoli „Cheeky Monkey” wyd. Macmillan)
Przewidywane treści opowiadania :Przedstawienie postaci (maskotka kota) oraz tytułu opowiadania. Wprowadziłam prezentację oraz utrwalenie wyrazów, zwrotów i wyrażeń kluczowych” .
- Narracja oraz inscenizacja opowiadania (telling the story):
Dzieci słuchają bajki czytanej z CD i oglądają przedstawienie w formie teatrzyku kukiełkowego. Następnie nauczyciel prosi dzieci o werbalizację jej treści w języku polskim. P.: Who wants to tell the story in Polish?. Opisują co było w bajce w języku polskim.
- Utrwalenie treści / elementów językowych opowiadania I (post - story activities I)
Utrwalaliśmy elementy językowe występujące w bajce bawiąc się w opowieść ruchową „Wielka podróż”.
- Druga prezentacja opowiadania (the second presentation)
Wspólne czytanie i układanie maskotki kotka na odpowiednim obrazku w trakcie opowiadania.
- Utrwalenie treści / elementów językowych opowiadania II (post - story activities II)
Zabawy twórcze – dzieci wymyślają gdzie mogą pojechać na wakacje i wspólnie z nauczycielem tworzą opowiadanie angielsko – polskie.