W kwietniu nieco świątecznie książeczka „The Easter Bunny’s big egg hunt” Karen Hirst. Uczymy się z króliczkiem gdzie zostały schowane jajka. Cele zajęć: przypomnienie już poznanego słownictwa: egg, bunny, chic, hen, sheep oraz poznanie nowych słów: up high – wysoko, down low – nisko, under – pod, in –w.
Przebieg zajęć:
- Wprowadzenie: (pre - story activities)
- „Helo can you clap your hands” – piosenka powitalna
- Rymowanka: Shh! Shh! (kładziemy palec na ustach)
It’s story time. It’s story time. (otwieramy dłonie w geście otwierania książki)
Shh! Shh! (kładziemy palec na ustach)
It’s story time today. (otwieramy dłonie w geście otwierania książki)
(Kurs języka angielskiego dla przedszkoli „Cheeky Monkey” wyd. Macmillan)
Przewidywane treści opowiadania :Przedstawienie zwierząt oraz tytułu opowiadania. Wprowadziłam prezentację oraz utrwalenie wyrazów, zwrotów i wyrażeń kluczowych” .
- Narracja oraz inscenizacja opowiadania (telling the story):
Czytanie bajki i chowanie styropianowego jajka w elementach zgodnych z treścią bajki. Następnie nauczyciel prosi dzieci o werbalizację jej treści w języku polskim. P.: Who wants to tell the story in Polish?. Opisują co było w bajce w języku polskim.
- Utrwalenie treści / elementów językowych opowiadania I (post - story activities I)
Utrwalaliśmy elementy językowe występujące w bajce bawiąc się w grę „Find the eggs.” Dzieci szukają jajek, a następnie mówią gdzie były schowane.
- Druga prezentacja opowiadania (the second presentation)
Wspólne czytanie i układanie jaka na właściwych rzeczach zgodnie z treścią bajki.
- Utrwalenie treści / elementów językowych opowiadania II (post - story activities II)
Zabawy plastyczne – dzieci malują jajka na kartce w miejscu, o którym mówi nauczyciel i kolorują je. Nauczyciel pyta gdzie jest np. czerwone jajko? A dzieci odpowiadają.