W lutym zapowiadana „From Head to Toe” to kultowa, interaktywna książka twórcy Bardzo Głodnej Gąsienicy do nauki części ciała oraz zwierząt. Eric Carle zaprasza dzieci do wspólnej gimnastyki. Dołącz do tupiących, kopiących, skaczących i wyginających się zwierzaków. Sprawdź, jak wiele rzeczy potrafisz zrobić! Rytmiczny, powtarzalny tekst oraz ponadczasowe ilustracje inspirują czytelników do aktywnej zabawy z książką. Cele zajęć: przypomnienie już poznanego słownictwa: frog – żaba, parrot – papuga, monkey – małpa, elephant – słoń, giraffe – żyrafa, crocodile – krokodyl oraz poznanie nowych słów: penguin – pingwin, gorilla - goryl, camel – wielbłąd, donkey – osioł.

Przebieg zajęć:

  1. Wprowadzenie: (pre - story activities)

- „Helo how are you” – piosenka powitalna

- Rymowanka: Shh! Shh! (kładziemy palec na ustach)
It’s story time. It’s story time. (otwieramy dłonie w geście otwierania książki)
Shh! Shh! (kładziemy  palec na ustach)
It’s story time today. (otwieramy dłonie w geście otwierania książki)
(Kurs języka angielskiego dla przedszkoli „Cheeky Monkey” wyd. Macmillan)

Przewidywane treści opowiadania :Przedstawienie zwierząt oraz tytułu opowiadania. Wprowadziłam prezentację oraz utrwalenie wyrazów, zwrotów i wyrażeń kluczowych” .

  1. Narracja oraz inscenizacja opowiadania (telling the story):

Czytanie bajki i ukazywanie ruchem ciała ćwiczeń, a także wskazywanie palcem obrazka podczas czytania jego nazwy. Pokazywanie figurek zwierząt. Następnie nauczyciel prosi dzieci o werbalizację jej treści w języku polskim. P.: Who wants to tell the story in Polish?. Opisują co stało się w bajce w języku polskim.

  1. Utrwalenie treści / elementów językowych opowiadania I (post - story activities I)

Utrwalaliśmy elementy językowe występujące w bajce bawiąc się w grę „Come to me …” dzieci podchodziły do mnie w zależności jakie zwierzę wymieniłam na koniec wymawiały jego nazwę.

  1. Druga prezentacja opowiadania (the second presentation)

Czytałam bajkę, a dzieci uczestniczyły aktywnie w procesie narracji, powtarzając krótkie powtarzalne teksty : „I can do it” i wykonywały ćwiczenie.

  1. Utrwalenie treści / elementów językowych opowiadania II (post - story activities II)

Dzieci losują kartę z obrazkami i mówią nazwę obrazka.

Naszą opowieść  również można posłuchać i przypomnieć sobie na From Head to Toe (Animated) by Eric Carle || Move Yourself with Animal Action & Animal Sounds - YouTube

a tu muzycznie : From Head To Toe Song | Eric Carle Picture Book Song with Movements | Kids Song - YouTube

Miłego słuchania :]

Strony w dziale:

Strony w dziale:

Strony w dziale:

Strony w dziale: