W styczniu dzieci słuchały opowiadania pt. „Peck, peck,peck” Loucy Cousins zamiast zapowiadanego „From head to toe”, ponieważ tę książkę będziemy poznawać w lutym, przy okazji powtarzania nazw zwierząt. „Peck, peck, peck” to pełna humoru opowieść o małym dzięciole, który dzielnie uczy się stukać, pukać, robić dziury w najróżniejszych przedmiotach jakie napotka na swojej drodze. Książka zaprasza dzieci do wspólnego stukania, pukania w poszczególne obrazki, w których powstały prawdziwe dziury! Książka wspaniale stymuluje koordynację wzrokowo-ruchową. Rymowany tekst ułatwia zapamiętywanie słownictwa, wydłuża czas koncentracji, a przede wszystkim zachęca do aktywnej zabawy z książką. Cele zajęć: przypomnienie słownictwa z poprzednich zajęć: tree – drzewo, hat – kapelusz, daddy – tata, teddy bear – pluszowy miś, washingmashine – pralka oraz poznanie nowych słów: slippers – kapcie, gate – brama, soap – mydło, nectarine – nektarynka, woodpecker – dzięcioł.
Przebieg zajęć:
- Wprowadzenie: (pre - story activities)
- „Helo can you clap your hands” – piosenka powitalna
- Rymowanka: Shh! Shh! (kładziemy palec na ustach)
It’s story time. It’s story time. (otwieramy dłonie w geście otwierania książki)
Shh! Shh! (kładziemy palec na ustach)
It’s story time today. (otwieramy dłonie w geście otwierania książki)
(Kurs języka angielskiego dla przedszkoli „Cheeky Monkey” wyd. Macmillan)
Przewidywane treści opowiadania :Przedstawienie dzięcioła oraz tytułu opowiadania. Wprowadziłam prezentację oraz utrwalenie wyrazów, zwrotów i wyrażeń kluczowych” .
- Narracja oraz inscenizacja opowiadania (telling the story):
Czytanie bajki i ukazywanie ruchem ciała, mimiką, gestem przeczytanych wydarzeń, a także wskazywanie palcem obrazka podczas czytania jego nazwy. Następnie nauczyciel prosi dzieci o werbalizację jej treści w języku polskim. P.: Who wants to tell the story in Polish?. Opisują co stało się w bajce w języku polskim.
- Utrwalenie treści / elementów językowych opowiadania I (post - story activities I)
Utrwalaliśmy elementy językowe występujące w bajce bawiąc się w grę „Go to” – dzieci podchodziły do obrazków, których nazwy podaje nauczyciel. Następnie to wybrane dziecko podaje nazwę a reszta dzieci podchodzi do odpowiedniego obrazka.
- Druga prezentacja opowiadania (the second presentation)
Czytałam bajkę, a dzieci uczestniczyły aktywnie w procesie narracji, powtarzając krótkie powtarzalne teksty z bajki jak peck,peck peck i love oraz poznane i znane już słowa.
- Utrwalenie treści / elementów językowych opowiadania II (post - story activities II)
Dzieci zamieniły się w dzięcioły i wybierały nazwane obrazki przez nauczyciela, powtarzały nazwę, a następnie dziurkowały je dziurkaczem do papieru.
Naszą opowieść również można posłuchać i przypomnieć sobie na https://www.youtube.com/watch?v=PWUW4X5Z17k
Miłego słuchania :]