Kolejna bajka w ramach przedszkolnego projektu “It’s story time – poznanie literatury anglojęzycznej”.

“Merry Christmas Gus” – Chris Chatterton.

 To humorystyczna opowieść o gburowatym psiaku, który nie lubi Świąt Bożego Narodzenia.

Cele zajęć: poznanie słownictwa związanego ze świętami : christmas games, Christmas movies, snow, , mistletoe oraz powtórzenie słownictwa  christmas tree, chrismas carols. Także dzieci poznały zwrot : doesn’t like.

Przebieg zajęć:

  1. Wprowadzenie: (pre - story activities)

- „Helo how are you” – piosenka powitalna

- Rymowanka: Shh! Shh! (kładziemy palec na ustach)
It’s story time. It’s story time. (otwieramy dłonie w geście otwierania książki)
Shh! Shh! (kładziemy  palec na ustach)
It’s story time today. (otwieramy dłonie w geście otwierania książki)
(Kurs języka angielskiego dla przedszkoli „Cheeky Monkey” wyd. Macmillan)

Przewidywanie treści opowiadania :Przedstawienie Gus’a i jego przyjaciela (postać psów z książki wycięte z papieru) oraz tytułu opowiadania. Wprowadziłam prezentację oraz utrwalenie wyrazów, zwrotów i wyrażeń kluczowych” jak christmas games, Christmas movies, snow, , mistletoe oraz powtórzyliśmy słownictwo:  christmas tree, chrismas carols. Także dzieci poznały zwrot : doesn’t like, który pokazywałam uchem ciała mówiąc, że czegoś nie lubię.

  1. Narracja oraz inscenizacja opowiadania (telling the story):

Czytanie bajki i ukazywanie ruchem ciała, mimiką, gestem przeczytanych wydarzeń.. Następnie Gu’s prosi dzieci o werbalizację jej treści w języku polskim. P.: Who wants to tell the story in Polish?. Opisują co stało się w bajce w języku polskim.

  1. Utrwalenie treści / elementów językowych opowiadania I (post - story activities I)

Utrwalaliśmy elementy językowe występujące w bajce bawiąc się w memory game – szukaliśmy tych samych obrazków i nazywaliśmy je oraz losowaliśmy karty obrazkowe i łączyliśmy się w pary, wywołując się nazwą danego obrazka.

  1. Druga prezentacja opowiadania (the second presentation)

Czytałam bajkę, a dzieci uczestniczyły aktywnie w procesie narracji, powtarzając krótkie powtarzalne teksty z bajki „he doesn’t like” , „we like” oraz dopowiadając poznane i już znane słownictwo.

  1. Utrwalenie treści / elementów językowych opowiadania II (post - story activities II)

Zabawa w odsłanianie obrazka z częściami, i próba jak najszybszego odgadnięcia jaki rysunek się tam znajduje.

Bajki można wysłuchać również tutaj: Storytime | Merry Christmas, Gus by Chris Chatterton | Festive Xmas Story, Read Together - YouTube

Miłego słuchania

Strony w dziale:

Strony w dziale:

Strony w dziale:

Strony w dziale: