rekrut

Aktualności

„Motylki” dziękują Strażakom za ich pracę

Czterolatki w Dniu Strażaka poznały ciężką  i pełną odwagi pracę strażaków oglądając prezentację multimedialną. Wiedzą, że strażacy nie tylko gaszą pożary ale również pomagają ludziom podczas wypadków drogowych, katastrof budowlanych i powodzi. „Motylki” wykonały również wóz strażacki z figur geometrycznych.

„Motylki” dziękują Strażakom za ich pracę

Obchody Dnia Ziemi u Motylków

„Motylki” wiedzą jak dbać o Ziemię. Znają kolory koszy na śmieci i znają zasady ich segregacji.  Czterolatki poznały możliwości powtórnego  wykorzystania gazet, rolek po papierze i nakrętek np. do zabawy. Wykonały również pracę plastyczną i ułożyły według kodu kosz na śmieci.

   

16.04.2021 - piątek

1.     Zabawa dydaktyczna  „Jak się zachować, gdy do kogoś przychodzimy i gdy kogoś zapraszamy?”

Rozmowa na temat zasad dobrego wychowania na podstawie doświadczeń dzieci i wiersza Kwoka Jana Brzechwy. Zapoznanie dzieci z zasadami dobrego wychowania obowiązującymi gości i gospodarzy.

"Kwoka" do bezpośredniego obejrzenia fragmentu filmu z Akademii Pana Kleksa - zapraszam tutaj

https://www.youtube.com/watch?v=3Zdt_WV_TT0&list=PLpZ81D-sBsJ-wlqdSON3uPBl3weKBl34X

 

Pytania pomocnicze:

Dlaczego kwoka zaprosiła gości?

Co zrobili: osioł, krowa, świnia, baran?

Co zrobiła gospodyni – kwoka?

Jak należy się zachowywać, gdy zaprosi się gości?

Jak należy się zachować, gdy idzie się do gości?

 

2.  Zabawa ruchowa „Dobre maniery”

Rodzic podaje rytm klaszcząc. Dziecko biega po pokoju. Gdy Rodzic mówi:

·       dzień dobry – dziecko wykonują dwa przysiady,

·       do widzenia – dziecko podskakują wokoło,

·       dziękuję – kłania się, skłon do podłogi

·        przepraszam –  przybija piątki rodzeństwu/ rodzicowi

·        

3.     Gimnastyka buzi i języka

 

·       Niesforny balonik – nadymanie jednego policzka i przesuwanie powietrza z jednej strony jamy ustnej do drugiej (wargi złączone)

·       Mam wąsy – utrzymanie słomki między nosem a górna wargą

·       Rybka – wysuwanie warg do przodu i rozszerzanie na końcu jak u ryb

·       Zły pies – naśladowanie złego psa, unoszenie górnej wargi, wyszczerzanie zębów

·       Echo – dobitne wymawianie samogłosek: a,o,e, i,u,y

 

4.     Zachęcam Was drogie dzieci do stworzenia samodzielnie medalu

15.04.2021 - czwartek

1.     Zabawa edukacyjna „Naprawimy misia”  uważne słuchanie wiersza Cz. Janczarskiego recytowanego przez rodzica.

 

Kto misiowi urwał ucho?

No, kto? – pytam.

Cicho, głucho...

Nikt się jakoś

Nie przyznaje.

Może jechał miś tramwajem?

Może upadł, biegnąc z górki?

Może go dziobały kurki?

Może Azor go tarmosił, urwał ucho,

Nie przeprosił?!

Igła, nitka,

Rączek para.

Naprawimy szkodę zaraz!

O już sterczą uszka oba.

Teraz nam się miś podoba?

 

Rodzicu zapytaj!!

Pytania pomocnicze do tekstu wiersza:

·  Kto mógł urwać ucho misiowi? (dzieci mówią, że pies, kurki, mógł upaść itp., mogły to też zrobić dzieci, gdy wyrywały sobie misia z rąk, chcąc się nim bawić w tym samym czasie).

·  Co powinno powiedzieć dziecko które wyrwało ucho misia?

· Co zrobić, żeby uniknąć sytuacji konfliktowych? (Szukamy rozwiązań, co zrobić, kiedy w jednym czasie dwoje dzieci chce się bawić jedną zabawką – dziecko samo podaje propozycje: można zamienić się na inną zabawkę; można cierpliwie poczekać, aż zabawka będzie odłożona na swoje miejsce; można również poprosić kolegę o tę zabawkę).

Po wysłuchaniu wiersza dziecko rysuje misia (przyjaciela) na kartce. Pracą chwalimy się kochani na messenger grupowym

 

1.     Zabawa „Prawda/fałsz” z wykorzystaniem obrazków:

Rodzicu narysuj na kartce buzię uśmiechniętą (prawda) i smutną – (fałsz). Dziecko odpowiada na pytania podnosząc do góry obrazek z buzią uśmiechniętą bądź smutną.

  • Gdy wchodzimy rano do sali mówimy „dobry wieczór”.
  • Gdy idziemy spać mówimy rodzicom „dobranoc”.
  • Idąc do domu mówimy „do widzenia”
  • Gdy kogoś uderzę mówię „przepraszam”
  • Gdy widzę Panią z przedszkola mówię „smacznego”
  • Gdy chcę żeby ktoś podał mi zabawkę mówię „proszę”
  • Gdy zaczynam jeść śniadanie mówię wszystkim „do widzenia”
  • Gdy ktoś mi podaje mi zabawkę mówię „dziękuję”.

2.   Drogie dzieciaczki zapraszam Was na domową rytmikę z panią Elizką odc.1

https://www.youtube.com/watch?v=BggoLK1gMnw

Zabawa ruchowa w połączeniu z czytaniem globalnym „Słówka”

Rodzic ma za zadanie przygotować kartki z napisami dziękuję, przepraszam, proszę. Rodzic po kolei czyta i pokazuje dziecku kartki powtarza czynność kilka razy (3). Rodzic wspólnie ustala do każdego napisu gest.                                                                                  

Zadaniem dziecka jest odczytać słowo z kartki, którą pokazuję rodzic i wykonać przypisany do niego gest: dziękuję – podajcie sobie dłoń, przepraszam – przytulcie się, proszę – wskaż ręką.

 

3.  Drogie dzieci  na koniec zapraszam do uzupełnienia kart pracy.

 

Dla chętnych praca plastyczna do samodzielnego wykonania:

https://www.youtube.com/watch?v=F1IdW7hChek

Statystyka odwiedzin: Dziś 32 | Wczoraj 133 | Ten tydzień 2571 | Ten miesiąc 5677 | Razem 297640

 

Nasi przyjaciele

____________________________________