rekrut

Aktualności

Dzień Dziecka

Wita Was słoneczny ranek,
tyle dzisiaj niespodzianek,
tyle przygód czeka nas.
Pierwszy czerwca - wstawać czas!
Wszyscy śmieją się od rana,
nawet mrówka roześmiana.
Czar zabawy dziś panuje,
i beztroska tu króluje.
Ach! Jak ptaszki dziś śpiewają
tak życzenia Wam składają

                   Rodzice, Dyrektor i nauczycielki

Z okazji Waszego Święta mamy dla Was niespodziankę

Obejrzyjcie wspólnie z rodzicami przedstawienie i piosenkę przygotowaną specjalnie dla Was z okazji Dnia Dziecka przez Panią dyrektor i nauczycielki Przedszkola nr 3 w Polkowicach.

- piosenka https://www.youtube.com/watch?v=EGP_sXzmzj8&fbclid=IwAR1Lm6ZN3MyeHYuKqAaxY6EKSwD7UxHkMR62U76aJNtyPsFNJSQplFx_Mzk

- teatrzyk https://www.youtube.com/watch?v=w4gOeGpcn2I&feature=youtu.be&fbclid=IwAR3mYptWKzVZqC6EfBJlwrUDUVfiwIDidGwnMu0OSAmQjg9ddg1hMWLdLpc

Piątek 22.05.2020r.

Muzykę wykorzystuje się w filmie. Słyszycie muzykę w tle. Może być spokojna – cicha, głośna – pobudzająca do działania. 

• Obejrzyjcie film „Masza i niedźwiedź” https://www.youtube.com/watch?v=a2nNcFNo5mo&feature=youtu.be 

 

• Posłuchajcie odgłosów lasu https://www.youtube.com/watch?v=sd--gu8SgqY 

Co słyszycie? 

 

• Śpiewanie gamy C-dur poprzedzone wysłuchaniem wiersza T. Kubiaka „Osiem nut” i rozmowa, z jakich dźwięków składa się gama.

„Do, re, mi, fa, sol, la, si, do

podśpiewują, potem idą,

osiem nut, osiem sióstr,

rozśpiewanych w cieniu brzóz.

Do, re, mi, fa, sol, la, si, do

podskakują, łąką idą,

ośmiu braci, osiem tonów,

idą łąką w dal zieloną.

Osiem dźwięków

Wszystkie razem są piosenką.”

 

Wiosenne rymowanki – dzieci tworzą rymy do podanych zdań. Rodzic mówi pierwszą część zdania, a dzieci je kończą w taki sposób, aby słowa się rymowały np.

• Rosną listeczki zielone, przez deszczyk… (pokropione)

• Na gałęzi siedzi wrona, czarna wrona bez… (ogona)

• Zajączki kicają i trawki… (szukają)

• Nad stawem żabki kumkają, przed bocianem się… (chowają)

• Bocian ma dziób czerwony, ostro… (zakończony) itp. 

 

Odgłosy lasu już słyszeliście, to teraz zabierzcie rodziców do prawdziwego lasu i posłuchajcie leśnej muzyki, przy okazji pobiegajcie i poćwiczcie na łonie przyrody.

 

środa 20.05.2020r.

Skoro mamy muzyczny tydzień to zaczynamy od muzycznej rozgrzewki. Słuchajcie uważnie poleceń oraz muzyki do której będziecie się poruszali. Zaczynamy wspólną zabawę J

https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo

 

 

Zaśpiewaj oraz zilustruj ruchem piosenkę pt. „Wiosna”

 

https://www.youtube.com/watch?v=mLylYSGkFfw

 

Kraina figur geometrycznych

Dziś zapraszam Was do magicznej krainy figur geometrycznych. Przypomnimy sobie ich nazwy, wygląd, a później trochę się z nimi pobawimy.

Bawcie się dobrze!

 

 

1.  Zaczniemy dzisiaj od zagadek. 

 

Zagadka zaczyna się stąd!

Jest w nim prosty każdy kąt.

No i zawsze mój kolego

Równe boki ma do tego.

 

 

Toczę, toczę się wesoło,
i do wszystkich macham w koło,
początku nie mam ani końca,
podobne jestem do słońca,
wszyscy mnie doskonale znacie,
myślę, że gotową odpowiedź już macie!

 

 

Mam cztery boki równe parami,
chociaż różniące się długościami,
nie jestem jednak kwadratem,
a tylko jego bliskim bratem,
tak jak on cztery kąty proste mam,
lecz nie jestem taki sam,
teraz już pewnie poznacie,
kogo przed sobą macie.

 

 

Ja mam boków mniej,
jest mi przez to lżej,
a magiczna liczba trzy,
zawsze towarzyszy mi.
Mam trzy boki i wierzchołki,
twoja buzia mówi mi,
że odgadniesz raz, dwa, trzy.

 

 

 

 

1.  Jak Wam poszło rozwiązywanie zagadek? Na pewno świetnie sobie poradziliście - znacie nazwy wszystkich figur i potraficie je rozróżnić – kwadrat, koło, prostokąt i trójkąt! Teraz zapraszam Was do wspólnej zabawy z naszymi figurami:

 

 

a)   Do wykonania tego zadania potrzebna jest plansza znajdująca się poniżej oraz wycięte kartoniki z kolorowymi figurami geometrycznymi. Zadanie polega na ułożeniu wszystkich figur w odpowiednim miejscu na planszy. Aby wykonać je prawidłowo należy wziąć pod uwagę jednocześnie dwie cechy figur: jej kolor oraz kształt.

 

b) Co ma taki kształt? Połącz kolorowymi kredkami lub mazakami odpowiednią figurę geometryczną z przedmiotem

 

Pamiętajcie o pobycie i ruchu na świeżym powietrzu. Wyjdźcie na swoje podwórko – pospacerujcie, posłuchajcie czy ptaki wokół śpiewają, czy wiatr szumi w gałęziach drzew, a może jakieś inne dźwięki usłyszycie… Udanej zabawy!

 

czwartek 21.05.2020r..

Kochane przedszkolaki dzisiaj poznacie muzykę jaką tworzył Fryderyk Chopin i zrobimy własne instrumenty.

Fryderyk Chopin to wybitny polski kompozytor i pianista. Tworzył utwory niemal wyłącznie do gry na fortepianie.

Mały Fryderyk:

·        gdy miał 6 lat rozpoczął naukę gry na fortepianie,

·        w wieku 7 lat stworzył swój pierwszy utwór.

 

·        w wieku 8 lat zaczął publicznie koncertować.

 

Opowiadania, wiersze zapisujemy za pomocą liter, które tworzą wyrazy. A muzykę za pomocą nut.

 

Teraz wysłuchajcie jednego z utworów Fryderyka Chopina /”Preludium deszczowe”/, starajcie się nie patrzeć na teledysk. Zamknijcie oczy i wsłuchajcie się w muzykę.

https://www.youtube.com/watch?v=e44bR0s_nbY

Pytania:

·        Co wyobrażaliście sobie słuchając tego utworu?

·        Jaki nastrój wywołał w was ten utwór?

·        Jakie nastroje towarzyszą tej muzyce (smutek, złość, radość, powaga, spokój)?

·        Czy podobał się wam usłyszany utwór??

 

·        Narysuj i pokoloruj odpowiednią minkę zgodnie z nastrojem wysłuchanego utworu /wesoła, smutna, poważna/.

 

Poruszamy się trochę - przygotuj kostkę do gry, rzucaj, przelicz oczka, wykonaj tyle ćwiczeń, ile wskazuje liczba oczek.

 

·       przysiady,

·       pajacyki,

·       podskoki,

·       ręce w górę i pada deszczyk, aż do podłogi,

·       klaszcz,

·       kroki do przodu,

·       kroki do tyłu,

·       wspinaj się – kucnij i powoli wspinaj się w górę,

·       kucnij i wyskocz w górę,

·       skacz na jednej nodze

 

zabawa trawa do momentu, aż wyrzucisz wszystkie oczka /od 1 – 6/.

 

 

Eksperymentowanie

„Butelkowe granie” w celu wykonania instrumentu muzycznego z butelek napełnionych wodą.

Jeśli istnieje taka możliwość przygotowujemy plastikowe butelki. Uderzamy w nie i zwracamy uwagę na uzyskiwane dźwięki. Następnie dzieci napełniają butelki wodą i szukają różnych dźwięków, których wysokość zależy od ilości wody. Dzieci grają na butelkach, próbują je ustawiać zgodnie z kolejnością dźwięków (w górę i w dół), wygrywają układane przez siebie rytmy.

 

„Muzyczna tuba”. Do wykonania instrumentu potrzebujemy pudełka po chipsach Pringels lub twardej rurki po folii aluminiowej. Mocno zakrywamy jeden koniec, do środka wsypujemy, ryż, kaszę, lub fasolę(sypki materiał dostępny w domu). Następnie mocno zamykamy wieczko i obklejamy, aby w czasie grania się nie otworzyło. Ruszamy rurką w różne strony, aby wytworzyć dźwięk. Udanego koncertu.

wtorek 19.05.2020r.

Zapraszam was do zabawy muzyczno – ruchowej  przy piosence „Jestem muzykantem konszabelantem”, będziecie naśladować dźwięk instrumentu i grę na tym instrumencie.

 

Obejrzyjcie nagranie z teledyskiem w jaki sposób będziecie śpiewać, grać i pokazywać:

 

https://www.youtube.com/watch?v=llfg3T-0zUE

 

Wszystko już wiecie? zatem teraz będziecie słuchać, samodzielnie pokazywać i śpiewać. Gotowi? Zaczynamy?

 

https://www.youtube.com/watch?v=or-xxFjWMy0 

 

Mili moi jak myślicie co to jest muzyka?

Czy muzyka to tylko gra na różnorodnych instrumentach? Wysłuchajcie krótkiego wierszyka.

„Muzyka wokół nas” Joanna Myślińska

Słońce chowa się za chmurką

Lekko szumią w polu drzewa,

Wrzawę czyni kotek z kurką,

Wiatr w listowiu pięknie śpiewa.

Dźwięczne nutki na skrzypeczkach

Świerszczyk też przygrywa,

Ptaszki nucą je w gniazdeczkach

 – tak muzyka na nie wpływa.

 

Przedszkolaki pamiętajcie o wypowiedziach pełnym zdaniem.

Pytania:

·       Jakie zwierzątka występują w treści wierszyka?

·       Kto grał na skrzypeczkach?

·       Jak myślicie, gdzie w wierszu „ukryła się muzyka”?

/drzewo – szum liści; kotek i kurka – odgłosy zwierząt; świerszczyk – cykanie, ptaszki – ćwierkanie/.

 Jak myślicie co jeszcze może być muzyką???

 

 

Kochani poćwiczmy spostrzegawczość. zagrajcie w grę  - spróbujcie znaleźć instrument. Udanej zabawy.

https://www.janauczycielka.blog/2020/05/cwiczymy-spostrzegawczosc-muzyka-gra.html?fbclid=IwAR2RCIYfTbO56M8a4yEEEi0s0I8FaycTntIkOgHQgf0flxgbOJFIu-9O9rs 

Statystyka odwiedzin: Dziś 41 | Wczoraj 293 | Ten tydzień 1455 | Ten miesiąc 1033 | Razem 267435

 

Nasi przyjaciele

____________________________________