rekrut

Aktualności

Piątek 29.05.2020

 

1. „Kocham swoją rodzinę, ponieważ…” – tworzenie słoika z serduszkami, doskonalenie umiejętności wyrażania uczuć, emocji.

 

Rodzic  daje dziecku słoik. Dziecko wycina z czerwonego papieru serduszka. Na każdym serduszku zapisuje lub rysuje, za co kocha swoją rodzinę. Mogą to być pojedyncze słowa czy obrazki lub całe ilustracje. Mogą to być skojarzenia z własną rodziną, czynności, które dzieci lubią wykonywać z najbliższymi. Dzieci wrzucają serduszka do słoika, które będzie prezentami dla rodziców. Można też ozdobić słoik czerwoną wstążką lub rafią, a na nakrętkach nakleić jedno z serduszek

 

 

2. Jak pomagam moim rodzicom- zabawa ruchowa

 

 

Marsz w kole z zachowaniem równych odstępów. Na hasło "stop", nauczycielka prezentuje dzieciom przy pomocy ruchu czynność, dzieci odgadują o jaką czynność chodzi. Następnie ją naśladują. Ponowny marsz w kole. Dzieci mogą samodzielnie prezentować różne czynności.

 

3. Czytanka z obrazkami

 

 

 

Czwartek 28.05.2020

1.„Głoski” – zabawa w tworzenie słów.

Rodzic podaje dziecku dowolną głoskę t lub a. Zadaniem dziecka jest rysowanie obiektów, których nazwy zaczynają się od usłyszanej głoski.

 

2. Pomagam mamie - ćwiczenie dużych grup mięśniowych.
Dzieci poruszają się po sali przeskakując z nogi na nogę. Na hasło "pomagamy mamie" zatrzymują się i naśladują: wieszanie prania, trzepanie dywanów, odkurzanie.

 

3. Kodowany obrazek

 

 

A

B

C

D

E

F

G

H

I

J

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 D1; F1; D2; E2; F2; C3; D3; E3; F3; G3; C4; D4; E4; F4; G4; C5; D5; E5; F5; G5;

 

 

E6; E7; G7; E8; F8; E9; A10, B10, C10; D10; E10; F10; G10; H10; I10; J10                

                                                                                                                             

 

A

B

C

D

E

F

G

H

I

J

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Środa 27.05.2020

1. „Rodzina” – opowiadanie ilustrowane ruchem.

 Dziecko i rodzic stoją po przeciwnych stronach pokoju.

Rodzic snuje opowieść, dziecko ilustruje ją gestami. Za każdym razem, gdy usłyszy słowo chłopiec -robi przysiad.

 Ponadto,  dziecko stara się wykonywać ruchy opowiedziane przez  rodzica w opowiadaniu.

 Pewnego dnia chłopiec wybrał się na spacer do parku. Wyszedł ze swego domu i zrobił 3 kroki do przodu (dziecko przesuwa się do przodu, robiąc trzy kroki). Następnie chłopiec zauważył ślimaka na liściu akacji i cofnął się o jeden krok. W pewnym momencie usłyszał szelest w gałązkach bzu i przesunął się o dwa kroki w lewo, pięć kroków do przodu i trzy kroki w prawo. Chłopiec zauważył nadchodzącą babcię i zrobił jeszcze dwa kroki do przodu. Dołączył do niej, ale szedł inną drogą, więc wykonał dwa kroki w lewo i kolejne dwa kroki do przodu…

Rodzic kontynuuje opowieść w podobny sposób tak długo aż dziecko znajdzie się po przeciwnej stronie pokoju.

 

2.„Maskotki” – praca plastyczna, wykonywanie maskotki dla brata, siostry lub rodziców.

Do wykonania maskotki potrzebne będą następujące materiały: skarpetka, włóczki, kolorowe guziki, kolorowy papier lub materiał, klej, wstążeczki, wata do wypełnienia skarpetki.

Instrukcja wykonania maskotki przez dziecko.

·        Wypełniamy skarpetkę watą.

·        Z włóczki o dowolnym kolorze należy zrobić czuprynkę stworka i przykleić ją do skarpety.

·        Można związać włoski wstążką.

·        Przyklejamy oczy z guzików.

·        Z kolorowego materiału (papieru) wycinamy buźkę.

·        Ozdabiamy maskotkę według wła­snego pomysłu.

Tak przygotowane maskotki można wykorzystać jako pacynki w teatrzyku. (Jeżeli trzeba pomagamy dziecku w wykonaniu pracy.)

 

3.„Podskocz, jeśli usłyszysz głoskę…” – zabawa ruchowa.

Rodzic wyjaśnia dziecku, że ma podsko­czyć, kiedy usłyszy słowo rozpoczynające się głoską m, gdy usłyszy słowo rozpoczynające się głoską t ma przykucnąć.

Rodzic  podaje różne słowa. Gdy słowo nie rozpoczy­na się na m lub t, dziecko stoi nieruchomo. Głoski można dowolnie zmieniać.

Wtorek 26.05.2020

1.„Moja mama…” zabawa językowa– doskonalenie umiejętności wypowiadania się, technika niedokończonych zdań.

Rodzic mówi zdanie, dziecko je kończy. Zachęcamy dzieci do dłuższych wypowiedzi.

Moja mama jest…

Moja mama lubi…

Moja mama nie lubi.…

Ulubionym kolorem mojej mamy jest…

Z mamą lubię najbardziej…

Moja mama jest najlepsza, ponieważ…

Możemy tworzyć inne zdania o mamie.

 

2. Zabawa plastyczna „Bukiet dla mamy”

Drogie przedszkolaki, jeżeli chcecie sprawić radość swoim mamom zachęcam Was do narysowania laurki dla mamy z pięknymi kwiatami.

Do narysowanych kwiatów możecie dołożyć życzenia i słodkiego buziaka.

Mama na pewno będzie szczęśliwa.

 

3.„Zbieramy kwiatki dla mamy” –zabawa matematyczno-ruchowa.

Dziecko wycina kwiatki z kolorowego papieru lub gazet i rozkłada na podłodze . Rodzic włącza muzykę, przy której dziecko tańczy wg własnego pomysłu. Gdy muzyka ucichnie, zatrzymuje się i uważnie słucha poleceń rodzica, np.

Zbierz tyle kwiatów, ile usłyszysz uderzeń w bębenek.

Zbierz tyle kwiatków, ile masz lat.

Zbierz tyle kwiatków, ile dni ma tydzień.

Zbierz tyle kwiatków ile rok ma miesięcy.

Po wykonaniu polecenia dziecko liczy zebrane kwiatki.

Po każdym poleceniu ponownie włączamy muzykę i zabawa toczy się dalej.

Można wymyślać dowolne polecenia.


Statystyka odwiedzin: Dziś 390 | Wczoraj 1373 | Ten tydzień 3573 | Ten miesiąc 22694 | Razem 209678

 

Nasi przyjaciele

____________________________________